P R O J E K T I
Z ljudsko pravljico odkrivamo države Evrope
V skupini Metuljčki smo v šolskem letu 2023 / 2024 s celoletno aktivnostjo spoznavali države Evrope s pomočjo ljudske pravljice in različnih aktivnosti.
Cilji projekta so bili s področij:
– JEZIK
– DRUŽBA
– INOVATIVNA UPORABA SODOBNIH TEHNOLOGIJ
– SODELOVALNO UČENJE
Priprave na projekt so obsegale :
– iskanje ustreznih pravljic za vsako državo (revije Cicido, zbirke pravljic)
– izdelava zemljevida Evrope
– izdelava zemljevida posamezne države
– izdelava zastav
– izdelava pobarvank
– izdelava zbirnih knjižic za otroke
– plakati za starše
Projekt smo izvedli tako, da smo vedno prebrali ustrezno pravljico za državo, ki smo jo obravnavali, jo obnovili, umestili državo na zemljevid Evrope, si ogledali zastavo, jo pobarvali, jo prilepili v zbirno knjižico in pritrdili zastavo in državo na plakat v igralnici.
Dejavnosti za razvijanje sodelovalnega učenja:
– DRAMATIZACIJA PRAVLJICE TRIJE METULJI
– IZDELAVA SKUPINSKEGA ZEMLJEVIDA SLOVENIJE
– IZDELAVA SKUPINSKE MANDALE
– IGRA POIŠČI SVOJO ZASTAVO
– IGRA NE PADI V VODO
– SKUPINSKA IZDELAVA VERIGE
– SKUPINSKA IZDELAVA ZEMLJEVIDA ŠVICE
Dejavnosti za inovativno uporabo sodobnih tehnologi:
– IZDELAVA POWER POINTA (OB KLIKU NA ZASTAVO ZAIGRA HIMNA)
– OGLED LUTKOVNE IGRE TRIJE PRAŠIČKI
– SNEMANJE DRAMATIZACIJE TRIJE METULJI IN OGLED
– PREDVAJANJE PESMI MOJSTER JAKA V FRANCOŠČINI
– OGLED PRAVLJICE ROKAVIČKA NA YOUTUBU
– SKUPNA IZDELAVA ANIMACIJE “O DEBELI REPI”
Končna evalvacija:
– SLIŠALI SMO MNOGO LJUDSKIH PRAVLJIC IZ EVROPSKE KULTURNE DEDIŠČINE
– SPOZNALI SMO MNOGO EVROPSKIH DRŽAV IN NJIHOVIH ZASTAV
– RAZVIJALI SMO SPOSOBNOSTI OTROK NA VSEH PODROČJIH KURIKULUMA
– RAZVIJALI SMO KONCENTRACIJO, VZTRAJNOST, GRAFOMOTORIKO, NATANČNOST
– UČILI SMO SE SPREJEMATI RAZLIČNOST
– OSVOJILI SMO POJME ZEMLJEVID, ZASTAVA, DRŽAVA
– OTROCI SO RAZVILI SODELOVANJE IN GA POSTAVILI NA VIŠJO RAVEN
– OTROCI SO SPOZNALI, DA LAHKO SODOBNO TEHNOLOGIJO UPORABLJAJO KORISTNO IN ZANIMIVO
VSAK OTROK JE NAPREDOVAL V SVOJEM RITMU IN SKLADU S SVOJIMI SPOSOBNOSTMI
TIMSKI PROJEKT GOZD
V vrtcu Hoče smo nekatere vzgojiteljice izvedle timski projekt Gozd, naša najljubša igralnica. V timu smo sodelovale:
Lea Krajnc Lešnik kot koordinatorka projekta in mentorica skupine Metuljčki
Maja Perić kot mentorica skupine Miške
Lučka Lumunea kot mentorica skupine Čebelice
Aleksandra Vidmar kot mentorica skupine Srne
Mateja Ptičar kot mentorica skupin Pikapolonice
Alenka Rozman kot mentorica skupine Sove
Polonca Doberšek kot mentorica skupine Muce
Poglavitni cilji projekta so se nanašali na spoznavanje gozda, živali in rastlin v njem, seznanjanje z različnimi vrstami dreves, povezovanje področja narave z drugimi področji kurikuluma in predvsem razvijanje ozaveščenosti o pomenu ohranjanja gozdov in koristi za zdravje z izvajanjem aktivnosti v gozdu.
V času trajanja projekta smo izvedle številne aktivnosti. Vsaka skupina si je izbrala drevo in ga poglobljeno spoznala. Spoznali smo življenjski cikel drevesa skozi celotno življenjsko dobo in skozi letne čase. Odkrivali smo gobe v našem gozdu in se seznanili z gozdnim bontonom. Nabirali in razvrščali smo gozdni material, izvedli čistilno akcijo v gozdu, izdelali in raziskovali čutno pot, se odpravljali na gozdne pohode, telovadili v gozdu, brali pravljice, izdelovali gozdna bivališča, pripravili gozdno pojedino, izvedli igre sproščanja in zaupanja, izdelali relief različnih dreves, merili dolžine in jih primerjali med seboj, izdelovali glasbila iz gozdnega materiala in izvedli gozdni koncert.
Otroci so z izvajanjem aktivnosti osvojili številna nova znanja, predvsem pa so dosegli višjo raven osveščenosti o pomenu dreves za naš planet, osvojili so gozdni bonton in razvijali ozaveščenost o pomenu gozdov za naš planet. Predvsem pa so se z izvajanjem aktivnosti v gozdu zabavali, veselili in v gozd zelo radi zahajali.